factori de pozitionare
Calitatea continutului
Scopul procesului de optimizare SEO consta in pozitionarea website-urilor in topul clasamentului Google. Principalul motor de cautare considera continutul foarte important. Paginile cu un continut valoros, bine optimizat si periodic actualizat, obtin in timp un loc favorabil in SERP
Autoritatea domeniului
Motoarele de cautare au incredere in site-urile cu autoritate, pe care le percepe drept surse informative credibile. Reputatia unui website se extinde automat apoi la toate paginile interne. Din perspectiva factorilor de ranking, paginile publicate pe aceste site-uri se afla cu un pas in fata celorlalte.
Experienta user-ului
Rolul motoarelor de cautare este sa prezinte mereu cele mai bune rezultate utilizatorilor. Experienta lor de navigare pe paginile web se afla in stransa legatura cu diverse interventii de optimizare site, indeosebi pentru device-uri mobile. De pilda, viteza de incarcare influenteaza comportamentul vizitatorilor.
avantaje seo
Mai multa vizibilitate
Un website afisat pe prima pagina primeste mult mai multe vizite decat unul inclus pe urmatoarea pagina. Insa urcarea in clasamentul SERP (Search Engine Result Page) si ocuparea unui loc intre primele 10 implica un proces indelungat de optimizare.
Depasirea concurentei
Avantajul in fata concurentei este intuitiv. Cu cat site-urile apar mai bine pozitionate in raspunsurile la cautarile organice, vor fi mai frecvent accesate. Utilizatorii au incredere mai ales in primele afisari, in special daca navigheaza de pe dispozitive mobile. Ramane valabil in aproape orice domeniu, indiferent de public.
Consolidarea imaginii
Un beneficiu colateral al aparitiei site-urilor in cautarile organice specifice (pe anumite cuvinte cheie) se refera la construirea unor relatii de incredere cu utilizatorii si la castigarea autoritatii. A fi in locul potrivit la momentul potrivit apropie si fidelizeaza consumatorii, aducand un plus imaginii brand-ului.
Maximizare campanii PPC
Daca strategia de business include un plan de marketing online, probabil, la un moment dat va exista si publicitate pay-per-click (PPC) – una dintre cele mai rapide metode pentru captarea publicului. Desi este vorba despre advertising platit, functioneaza perfect langa strategii non-cost, asa cum sunt campaniile de optimizare site SEO.
Promovare zi de zi
In functie de nisa, de profilul business-ului, site-urile optimizate permit accesul la produse, servicii sau informatii 24/7. Insa e degeaba daca potentialii clienti nu-ti gasesc website-ul (magazin online, blog etc.). Aici intra in joc SEO, mixul de practici ce inlesnesc promovarea, dar intr-un mod mai putin agresiv decat marketing-ul direct.
Rezultate pe termen lung
Cu servicii SEO bine alese, rezultatele isi vor face curand aparitia si vor persista. Beneficiile se vor vedea chiar la ani distanta dupa derularea efectiva a procesului de optimizare. Iata de ce este esential ca aceste servicii sa fie considerate investitii de durata, ceva care merita periodic alocarea unui buget.
promovare seo inteligenta
Optimizare SEO
Toate afacerile online aspira la un loc cat mai bun pe prima pagina pentru cautarile ce pot sa le aduca vanzari sau diferite alte tipuri de conversii. In momentul actual Google foloseste un algoritm cu peste 200 de parametri si semnale pentru a stabili ordinea rezultatelor organice, astfel incat sunt necesare masuri coerente de promovare si optimizare SEO.
Ce inseamna SEO?
Search Engine Optimization, pe scurt SEO (optimizare pentru motoarele de cautare), reprezinta o metoda de pozitionare a website-urilor in rezultatele afisate de motoare de cautare precum Google, Yahoo sau Bing.
Procesul este unul de lunga durata si complex, care cuprinde activitati ce tin atat de site-ul propriu zis cat si de crestere a autoritatii si de promovare a acestuia. Tehnic, sunt numite optimizare SEO on-page si off-spage.
Pentru imbunatatirea experientei publicului si a potentialilor clienti, recurgem la metode evoluate, pe placul motoarelor de cautare. Analizam situatii, proiectam strategii, intervenim cu masuri personalizate, monitorizam rezultate, asa incat vizitatorii sa navigheze cu placere de-a lungul si de-a latul site-urilor.
Ca e vorba despre magazin online sau portal de stiri, toate aceste practici au ca finalitate:
- Favorizarea vizibilitatii si imbunatatirea pozitionarii continutului in mediul online;
- Cresterea volumului si calitatii traficului gratuit, venit odata cu raspunsurile organice.
Vizibilitatea nu este optionala, ci obligatorie. Insa ca sa functioneze la capacitate maxima, site-urile au nevoie de optimizari constante (on-page si off-page) si de fiecare data cand se modifica sau se sctualizeaza continutul ori se adauga pagini.
Optimizare SEO On-Page
Pentru inceput, o masura inteligenta intr-un business online presupune investirea in servicii de optimizare SEO on-page (on-site). Este vorba despre tehnici si actiuni care contribuie la relevanta paginilor web pentru anumite cuvinte cheie.
Aici sunt cuprinse toate elementele vizibile de pe pagina, care influenteaza clasamentul SERP, incepand de la continutul de valoare si continuand cu:
- Optimizarea meta tag-urilor fundamentale (title, description);
- Inserarea de subtitluri (headings) H1 – H3;
- Stabilirea cuvintelor cheie relevante;
- Optimizarea pentru dispozitive mobile;
- Aranjarea adreselor URL (link-urile paginilor);
- Structurarea si organizarea meniurilor etc.
Optimizare SEO Off-Page
Continutul, alaturi de toti ceilalti factori al site-ului, nu poate asigura o pozitionare buna fara o optimizare off-page (off-site). In aceasta categorie intra interventii de implementare a unor elemente care nu au legatura directa cu pagina in cauza, ci servesc la promovarea si construirea retelelor de link-uri (link building).
Algoritmul principalului motor de cautare se bazeaza in mare si pe reteaua de link-uri. Este vital ca site-urile sa aiba o structura coerenta de link-uri interne si externe dar mai ales un numar cat mai mare de backlinks de calitate, ce vin de pe site-uri cu autoritate mare.
Importanta tehnicilor de optimizare off-site este comparabila cu a celor on-site. Cele 2 tipuri de masuri SEO se completeaza reciproc si pot aduce rezultate notabile doar impreuna.
procesul de optimizare
Optimizare tehnica
Optimizarea prevede modificari tehnice la partea de structura si de continut (on-page). Le permite spider-ilor sa scaneze, sa identifice, sa citeasca si apoi sa evidentieze aspectele esentiale ale site-urilor, oferindu-le un rand mai bun si vizibilitate.
procesul de optimizare
Creare continut
Continutul inserat pe website trebuie sa raspunda diverselor argumente din cautari. Daca publicul uman il apreciaza, va fi apreciat si de catre Google sau alte motoare de cautare care ajung la concluzia ca furnizeaza cele mai bune raspunsuri la intrebari.
procesul de optimizare
Promovare
In campaniile SEO, o etapa fundamentala este promovarea continutului. Partea de content va fi astfel gandita si construita incat sa poata capta curiozitatea publicului. Backlink-urile provenite de pe website-uri cu autoritate constituie cea mai buna dovada a calitatii continutului si site-ului.
motoare de cautare
Algoritmi si structura SERP
Peste 90 % din traficul organic provine de pe prima pagina. Foarte putini user-i viziteaza a doua sau a treia pagina. Iar numarul accesarilor scade dramatic pentru link-urile expuse pe pagini mai indepartate.
Pe de alta parte, majoritatea click-urilor se concentreaza in partea superioara a clasamentului, cu precadere pe primele 3-4 rezultate organice. Nu se includ anunturile platite, distinct pozitionate in fruntea listei sau la subsolul ei.
Pentru atingerea obiectivului first-on-top-of-first-page, site-ul web are nevoie de o optimizare respectand cerintele impuse de motoarele de cautare.
De ce se vorbeste de optimizare SEO?
Constructia website-urilor se poate realiza in diverse moduri. Insa odata puse in online, fara exceptii, vor fi accesibile utilizatorilor.
Totusi, nefiind corespunzator interpretate de spider-ii vigilenti ai motoarelor de cautare, nu toate site-urile au o afisare corecta. La fel, nici toate paginile, nici intregul continut integrat pe o pagina.
Site-urile bine optimizate se evidentiaza prin cuvintele cheie pertinente pentru nisa sau obiectivul de marketing spre care tind campaniile de promovare. Insa nu ajunge sa fie indexate de motoarele de cautare.
Este necesara prezenta lor in topul listei cu rezultate organice. Practic, metodele de optimizare sunt eficace atunci cand website-ul asupra caruia au intervenit apare pe prima pagina SERP in urma cautarilor specifice (pe anumite cuvinte cheie).
Functionarea motoarelor de cautare
De cate ori se vorbeste despre motoare de cautare, gandurile user-ilor se directioneaza automat spre Google. Da, este cel mai intens folosit si totodata cea mai populara alegere. Dar pe langa, mai exista si alte motoare de research faimoase: Yahoo, Bing, Yandex etc.
La baza modului in care aceste sisteme functioneaza se afla algoritmii, cu rolul sa determine pozitia exacta a rezultatelor (a website-urilor).
Este vorba despre formule complexe, cu o multime de necunoscute (factori de ranking), intr-o continua schimbare si actualizare, asa incat sa le ofere utilizatorilor rezultatele coerente si pe masura asteptarilor.
In ultimii ani, algoritmii motoarelor au o schema tot mai sofisticata si greu de descifrat, ce a modificat modul in care decurg procesele de optimizare SEO website.
Structura paginii de rezultate SERP
Ca sa intelegi de ce ai nevoie de servicii SEO, mai ai de parcurs un pas. Trebuie sa cunosti structura paginilor de rezultate ale motoarelor de cautare – SERP (Search Engine Pages Results).
Sunt pagini web pe care sistemele de research le propune user-ilor cand efectueaza o cautare. Utilizatorul adreseaza motorului o intrebare (query), de obicei folosind fraze / termeni specifici – cuvinte cheie.
Motorul vine in schimb cu o lista de rezultate: SERP. Fiecare lista este unica. Practic, motoarele de cautare personalizeaza experienta publicului, rezultatele prezentate depinzand de numeroase variabile, nu doar de keywords:
- Localizare geografica;
- Istoric de navigare;
- Setari etc.
Structura listelor cu raspunsuri la intrebarile organice se imparte de regula in 2 parti:
- SERP contra cost – Grupeaza toate rezultatele ce apar datorita campaniilor platite (Google Ads) si sunt afisate separat (deasupra rezultatelor organice, sub acestea sau pe o coloana din dreapta).
- SERP organice – Se pozitioneaza intre anunturile contra cost si se refera la toate link-urile aparute in urma implementarii corecte a tehnicilor de optimizare SEO. Fiind gratuit si pentru ca ofera o multime de privilegii site-urilor din top 10, este cel mai ravnit clasament.
din pasiune
Tu ai de castigat!
Mai multi vizitatori
Obtii un trafic mai intens pe site si mai multa interactiune din partea publicului, interesat de produsele / serviciile / brand-ul tau.
Site bine structurat si organizat
Primesti un website bine organizat si structurat, care oglindeste perfect activitatea ta si-ti prezinta ofertele in cel mai potrivit mod.
Pozitionare pe Google
Iti oferim sansa unor pagini web usor de gasit pe Google in urma cautarilor organice, mai bine pozitionate fata de ale concurentei.
Te intereseaza servicii de optimizare profesionale?
Interventiile de optimizare SEO reprezinta piatra de temelie in afacerile online. Ca sa vinzi sau doar sa te prezinti, ca sa-ti impartasesti ideile sau doar niste informatii, trebuie sa-i permiti publicului sa te gaseasca in baza cautarilor pe cuvinte cheie aferente nisei din care faci parte.
Strategia de optimizare SEO site este un fel de materie bazata pe date culese de pe la ”altii” si pe analize aprofundate. Necesita numeroase competente si abilitati specifice, dar, mai ales, perseverenta si continuitate.
Obiectivul final al fiecarei etape din procesul SEO consta in mai multa vizibilitate si in intensificarea traficului organic rezultat in urma cautarilor efecuate de utilizatori. Te asteptam cu servicii de optimizare SEO personalizate in functie de nevoile tale.