Influencer Marketing Metrics

Impact

Chiar si cei mai bine cotati influenceri ajung la mai putin public decat media nationala a postarilor. Insa se pricep de minune sa capteze audienta si ofera rezultate mult mai bune in termeni de ROI (recuperare a investitiei).

Relevanta

Cu cat campania de influencer marketing rezoneaza mai mult cu emotiile comunitatii, cu atat va fi mai relevanta. Cu cat continutul campaniei are o relevanta mai mare, foarte probabil ca influencer-ul va reusi sa dirijeze comportamentul propriilor urmaritori.

Implicare

Traficul si impactul formeaza o parere generalizata despre audienta campaniei ca numar de vizualizari pe postare. Insa doar implicarea va confirma eficacitatea campaniei, fiind un indicator ce dezvaluie cat de strans este raportul dintre brand si public.

Avantaje Competitive

Influencer Marketing

Eficienta dovedita

Ca strategie promotionala inovativa, se axeaza pe continut si pe relevanta lui. In influencer marketing, primeaza recomandarile si comunicarea verbala. Astfel de abordari non invazive se dovedesc cele mai in masura sa genereze reactii, engagement si vanzari.

Credibilitatea brandului

Campaniile fac minuni la nivel de autoritate si credibilitate a unei marci. Colaborarile cu influenceri alesi atent, faciliteaza cucerirea a noi segmente de piata si contribuie la consolidarea comunicarii bazate pe continut valoros, in acord cu interesele publicului tinta.

Convenienta financiara

Dintre toate metodele si practicile destinate promovarii online, aceasta este una dintre cele mai economice. Nu poate fi definita chiar o strategie cu zero costuri, insa nu implica tarife exagerate. Se adapteaza cam la dimensiunea oricarui buget, iar ca investitie poate fi privita in sensul optimizarii costurilor.

Cresterea audientei

Imbunatatirea traficului catre propriul website necesita timp si tactica. Iar multi dintre user-i care ajung totusi in maniera organica, nefiind interesati de propunerile afisate, vor parasi site-ul. In schimb, interventiile influencer-ilor pe Facebook si Instagram pot influenta parerile si chiar inmulti numarul vizitatorilor.

Abordare nativa

Influencerii atrag atentia folosind un mod de comunicare natural. La aceste ”inclinatii” native, se adauga valoarea continutului care apare cum ar fi creat de cineva cu autoritate, dar care inspira incredere. Este o combinatie de factori care faciliteaza vizibilitatea brand-ului si generarea traficului spre canalele online.

Umanizarea brand-ului

Prin continutul spontan si credibil, influencerii ajuta la construirea unei imagini diverse, mai umana si profitabila. Este un aspect cat se poate de avantajos in contextul in care adeseori, distanta dintre brand si public devine un obstacol tot mai greu de trecut si periculos, afectand in mod negativ rezultatele.

Marketing prin influenceri

Candva, comunicarea se facea prin viu grai sau cum s-ar spune din gura-n gura. Insa de cand cu dezvoltarea si diversificarea retelelor de socializare, si-au croit drum un numar in crestere de bloggeri, de YouYuberi si Vloggeri, de pagini pe Facebook sau pe Twitter.

Toate aceste super figuri si pagini isi exercita puterea prin mesajele si conexiunile cu publicul. Practic, devin un fel de formatori de opinie cu un puternic impact asupra vizibilitatii brand-ului, asupra actiunii si deciziilor fanilor si followers-ilor.

Influencer Marketing pe intelesul tuturor

Ca forma de marketing, influencer marketing se bazeaza pe identificarea acelor persoane (celebritati, specialisti sau chiar oameni de rand.) – numite influencer-i – care, prin calitatile lor, au capacitatea sa orienteze publicul targetat intr-o directie sau alta.

Este vorba despre un concept in care una sau mai multe persoane se implica in crearea si propagarea unor mesaje corporatiste, avand ca mijloace propriile canale de social media (Instagram, Facebook etc.) sau blog-uri.

Activitatile campaniilor se focuseaza pe mesajele transmise, pe emotiile evocate, pe valorile influencer-ilor care, in deplina autonomie, reusesc sa influenteze in mod relevant opiniile si atitudinea celorlalti.

Aceste persoane, prin profilul lor, prin influenta, popularitate si autoritate, ajung sa cucereasca audienta, sa castige credibilitate pe anumite platforme, atingand un segment important din publicul tinta.

Influencerii: Cand persoane reale se conecteaza cu persoane reale…

Potrivit spuselor lui Seth Godin, un adevarat guru al marketingului, oamenii nu cumpara bunuri si servicii, ci magie, povesti si relatii.

Sunt insusiri pe care se cladeste marketingul, de la concept, pana la implementare. Sau ar trebui. Pentru ca treptat, firul magic pare sa dispara. Si odata cu cresterea cererii se mareste si volumul ofertei.

Avalansa de alternative copleseste la propriu consumatorii, care, tot mai confuzi, nu mai stiu in ce si mai ales in cine sa aiba incredere. In consecinta, apeleaza la filtre, asa incat sa reduca si chiar sa blocheze frecventa si numarul anunturilor publicitare / reclamelor.

Insa cu un public care recurge la masuri atat de drastice, companiilor si brandurilor le este tot mai greu, daca nu imposibil sa tina pasul cu panorama digitala. Atunci ce solutii le raman?

Foarte probabil, cine cauta sa se faca vazut si auzit apeleaza la influencer-i. Este una dintre cele mai inteligente miscari prin care se poate capta atentia publicului. Pentru ca de la atitudine pana la actiuni, influencer-ul are impact asupra audientei. Este privit si ascultat. Poate si urmat.

05

Ce spun statisticile in favoarea marketingului cu influenceri?

  • In medie, la fiecare 1 $ cheltuit pe campanii de influencer marketing, afacerile ajung sa castige 5,2 $.
  • Aproape 2 din 3 companii cu bugete alocate in acest segment intentioneaza sa-l mareasca in urmatorul an.
  • Circa 17 % dintre companii au de gand sa aloce mai mult de 50 % din bugetul de marketing catre influencer-i.
  • Primele 3 cele mai influente canale social media sunt (in ordine descrescatoare): Instagram, Facebook, Youtube.
  • Peste 2/3 dintre agentiile de marketing au in plan sa investeasca mai mult in campanii cu influencer-i pe Instagram.
  • Majoritatea practicilor de marketing cu influencer-i au un caracter organic si un aspect care nu tradeaza publicitatea.
  • Aproape jumatate dintre consumatori isi bazeaza deciziile de achizitie pe recomandari venite din partea influencer-ilor.
  • Cresterea acestui tip de campanii de promovare in ultimii 5-6 ani reflecta o diminuare a publicitatii in formatul traditional.
  • Peste 90 % dintre user-i se bazeaza mai degraba pe sfaturile si recomandarile cui are autoritate decat pe reclame sponsorizate.

Cine poate fi influencer?

Desi la prima vedere figura influencer-ului se identifica prin profilul unei vedete / persoane publice, tendintele ascendente ale canalelor sociale largesc practic asteptarile. Daca pana candva se rezuma la reputatie si notorietate, in prezent, punctul de forta sta in capacitatea de a castiga increderea utilizatorilor.

Tipologiile de azi sunt mult mai diversificate ca stil si limbaj, ca nivel de faima, numar de followers, implicare (contra cost / voluntar) etc. Desigur, deosebirile se vad si pe parte de rezultate:

  • Bugetul alocat;
  • Stimularea unor reactii;
  • Rapiditatea raspandirii mesajului.

Panorama multelor fete ale influencer-ilor este ocupata de blogger-i, lideri de opinie si diverse alte personaje care de-a lungul timpului au castigat aprecierile publicului si nu in ultimul rand vizibilitate si credibilitate:

  • Celebritati – In primul rand, sunt figurile cele mai cunoscute si totodata cele mai urmarite pe web, cu cea mai vasta si cuprinzatoare audienta (cantareti, sportivi, artisti etc.).
  • Autoritati – Sunt persoane care exprima opinii credibile in sectorul de referinta, cu o audienta destul de stufoasa si cu o putere insemnata sa trezeasca interesul.
  • ”Sociali” – In general, acesti indivizi au extraordinare capacitati de networking si de a inchega relatii, practic niste talente native, care se pricep la tot ce tine de socializare.
  • Experti – Cunoscatori ai domeniilor abordate, la curent cu temele date, sunt cei mai in masura sa ofere analize detaliate si sa imbrace haina influencer-ului.
  • Jurnalisti – Din varii motive au ajuns sa cucereasca un procent important al publicului. Se afla mereu in cautare de subiecte si povesti despre care sa scrie / sa vorbeasca.

Branding

Suntem pregatiti sa gasim ambasadori pentru brand-ul tau!

Conexiune totala

Campaniile de promovare functioneaza excelent in online, insa relatiile dintre influencer-i si brand se construiesc mai bine in offline.

Relatie de valoare

Pentru un raport solid cu influencer-ul, e nevoie de cunoasterea intereselor sale, a obiceiurilor si argumentelor despre care vorbeste.

Incredere reciproca

Punand in valoare capacitatile influencer-ului si relatia pe care o dezvolta cu audienta, campaniile castiga relevanta in fata publicului.

Influencer marketing, pentru impact, relevanta, engagement

Mediul online constituie o resursa importanta de oameni. Asa cum suntem azi, avem un trai tot mai conectat, putem spune. Individul modern utilizeaza zi de zi reteaua de internet pentru a se informa, pentru a-si cultiva pasiunile sau a socializa.

Insa cu atatea surse de informatii, de produse, de servicii, alegerea este tot mai ingreunata.

Campanii cu influenceri, ca sa cresti viralitatea mesajelor!

In fata infinitelor posibilitati la dispozitie, oamenii sunt tentati sa ia de bun ce le spune prietenul si vecinul, specialistul si influencer-ul. Si ii tenteaza mai putin sa-si gaseasca inspiratia in mesajele promotionale corporatiste.

Asadar, vrei ca ceilalti sa te vada si sa te asculte? Doresti impact, relevanta, engagement? Lasa influencer-ii sa vorbeasca si sa actioneze in locul tau!

Daca produsele / serviciile tale castiga interesul si atentia influencer-ului, brand-ul tau are toate sansele sa aiba acelasi impact si asupra followers-ilor lui. Gandeste-te ce inseamna acest ”transfer” la nivel de reputatie si brand awareness.

Te ajutam cu campanii de influencer marketing!

Structurarea si organizarea strategiilor nu reprezinta activitati care se pot improviza. In schimb necesita un studiu aprofundat al raportului dintre influencer-i si comunitatea de referinta.

Campaniile au un rol crucial pentru brand-urile care vor sa-si imbunatateasca numarul de sustinatori folosind mesaje nisate pe un target bine conturat. Prin intermediul unor persoane influente, afacerea va putea atinge punctele sensibile ale publicului realmente interesat de produsele / serviciile promovate.

Noi, echipa OMNIFLUX, crestem eficacitatea prezentei pe canalele sociale, dezvoltand strategii de marketing prin influenceri bazate pe autoritate si storytelling, asa incat sa genereze un ROI cat mai amplu si rapid.

Influenceri Romania de top

In acest sens, nu ne lipsesc colaborarile cu influenceri Romania de top. Portofoliul nostru cuprind oameni dotati cu carisma, foarte bine vazuti pe segmentul lor de nisa. Sunt persoane competitive si persuasive, capabile sa starneasca publicul.

In functie de business-ul tau, identificam si alti influenceri pentru un impact major.

Prin aceasta categorie de servicii – ultima frontiera a web marketing-ului – ne aducem contributia la imbunatatirea notoritatii brand-ului, la cresterea conversiilor si la conturarea unei imagini pozitive in online.

Te intereseaza o campanie cu rezultate reale si un impact favorabil asupra audientei? Nu ezita sa ne soliciti o oferta de servicii!